de terracotta mannen - Reisverslag uit Peking, China van karin druenen - WaarBenJij.nu de terracotta mannen - Reisverslag uit Peking, China van karin druenen - WaarBenJij.nu

de terracotta mannen

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg karin

25 April 2008 | China, Peking

Een avontuurlijke dag in Xian.
Gisteren hadden we ruim de tijd voor een eerste verkenning van Xian. Bijzondere stad, 6 miljoen mensen, waarvan zeker 4 miljoen proberen het hoofd boven water te houden met allerlei handeltjes. Het hotel bleek 's avonds midden in een hoerenbuurt te liggen. Vlakbij het station binnen de stadsmuren, die 14 km lang een vierkant rond de binnenstad vormen met op iedere hoek een toren. Vanochtend opgepikt door ons hoerenbusje, dezelfde chauffeur die ons ook van het vliegveld had gehaald, later meer hierover. De chauffeur spreekt geen woord Engels en in plaats van direct naar de terracottamannen werden we eerst naar een kunstnijverheidsfabriek gebracht. Zie foto's. Museum en terracottaleger prachtig, indrukwekkend en Peter had het niet willen missen, net als de muur overigens. Daarna late lunch onderweg, onverwacht door chauffeur bij een hem bekend restaurant gedropt. Heerlijk gegeten, zoals iedere dag tot nu toe. Vervolgens werden we onderweg weer een fabriekje binnengeloodst waar zijde werd gesponnen. Het hele proces werd uitgelegd door vloeiend Engels sprekende gidsen in keurige pakjes, het was een gigantisch complex waar we bijna in verdwaalden op zoek naar de uitgang. Zonder iets te kopen dit soort zaken uitkomen valt nog niet mee. Maar het is me vandaag weer twee keer gelukt.Daarna terug naar Xian en stads sightseeing gedaan. Belltower, Moskee, Arabische wijk en een gigantisch warenhuis even binnengelopen. Nu in onze supersuite op de bank met thee en toch even 'mijn site'bijwerken! Morgenavond vliegen we alweer verder naar Guilin. Vanavond ''blijven we thuis":)

• 25 April 2008 - 11:28

Noortje:

Hoi Karin en Peter,

O,o, o, wat zijn wij jaloers op jullie trip! gelukkig schijnt hier wel het zonnetje en is het over enkele uren ook voor ons even vakantie. Eens kijken of we op koninginnedag nog wat geks kunnen doen in ons dorp.
    geniet ze en heel veel groeten (ook van Lex)!
    Noortje

• 25 April 2008 - 20:16

Henk Hendrikse:

Nou ik zoek den helen dag naar hollanders in de vreemde, vooral naar damens op reis. u kan der ook wat van mevrouw.en u mag der ook best wezen vindt buurman Stortelder want die is hier vaak den helen dag op de koffie, hier aan den Rauwhorsterdijk zijn jonge hondjes geboren bij Veenhuis. Daar moet je mee oppassen in China heb ik zeggen hoord want die gaan daar de pan in mevrouw. Heb u ook al hond gegeten mevrouw Karin, misschien wel zonder dat u het wist want die Chinezen van het restaurant hier in Siewent die eten zelf heel iets anders dan nasi en babi pangang dat ze voor het restaurant op tafel zetten. En af en toe verdwijnt er hier ook wel een hond of kat zoals die van jufr Machielse dat was een bouvier en nooit meer gezien.
    Nou goed op reis en buurman en ik gaan u volgen op reis want zo zijn wij ook in China terwijl het niks kost Nou doei en de groete aan Mao van Henk en buurman Stortelder

• 25 April 2008 - 21:37

Carla:

Lieverds,
    Ik ben zo blij dat het allemaal goed gaat met jullie. Peter ziet er echt gelukkig uit. Wat een indrukwekkende verhalen en geweldig dat jullie het terracottaleger hebben gezien. Wij zullen het moeten doen met het museum in Assen. We hebben lekker vakantie en het is al 10 uur geweest, jammer. De koffers zijn al een beetje gevuld. Tot gauw! Dikke kussen ook van Arjen

• 27 April 2008 - 16:00

Jan Van Loo:

Natuurlijk ziet Peter er gelukkig uit: slapen in een hoerenbuurt! En eerst weinig zin in de reis, nog minder in deze site. Petertje, het wordt de reis van je leven. Let wel goed op Kaatje.
    Liefs, Jan van Loo.

• 28 April 2008 - 19:52

Sabine :

Hallo Karin en Peter,
    ik heb vandaag voor't eerst gekeken. Heel leuk om er zo mee te kunnen reizen...
    Groeten uit Kleinmachnow,
    veel plezier verder en tot "klik"
    Sabine

karin

Van 20 april tot 20 mei verblijven we in China, achtereenvolgens tot 24 April in Beiing, dan naar Xian, vervolgens naar het Karstgebergte in Guilin en vandaar weer vliegen naar Shanghai. Daar blijven we van 29 april tot 3 mei. Dan voegen zich twee collega's bij ons en vertrekken we naar Nanjing om twee weken te werken op de Nanjing University. Op 18 mei tenslotte gaan we weer terug naar Shanghai en vliegen vandaar op zondag de 20e terug naar Nederland.

Actief sinds 18 April 2008